dilluns, 1 d’abril del 2013

El Holi Festival, inici d'acomiadaments i la MONA!

Aquesta darrera setmana després de la tornada d'Índia ha estat força entretinguda. Just arribar varem poder gaudir del Holi Festival. Aquesta celebració és molt celebrada a tot el Nepal, tot i que també se celebra a la Índia. Kathmandu es va convertir en una batalla campal de globus d'aigua i pols de colors que la gent anava llançant des de qualsevol lloc.  Passaves pel carrer i la gent et tirava globus des dels balcons, els  botiguers te'n tiraven també des de les botigues, els nens et pintaven la cara... un dia de sorpreses constants! Jo el Holi el vaig anar a celebrar amb els nens i nenes de l'internat de Siphal. Quan vaig arribar ja anava ben moll i brut de colors!!! A l'internat també va ser maquíssim, els nens i nenes estaven molt excitats per celebrar aquest dia i ens varen deixar ben plens de color i aigua!! La tradició d'aquesta festivitat diu que aquesta època on començar arribar la calor i se'n va el fred, és una època on hi ha molts refredats i grips. Es veu que abans aquestes pols de colors eren fetes amb unes herbes que ajudaven a prevenir aquestes malalties i per això la gent s'ho tirava tot jugant. Us deixo alguna fotografia d'aquest dia tan divertit i de tant bon rotllo!!






Un cop superat el Holi, ja va començar el meu compte enrere al Nepal. Ara mateix, només falta una setmana per tornar a Catalunya, realment, el temps ha passat volant i em costa de creure que d'aquí tant poc torni a ser a Barcelona. Les valoracions i sensacions ja les explicaré més endavant en un altre post!! Però, el passat diumenge ja vaig començar els acomiadaments amb els nens i nenes de KEBS. Amb ells he estat cada tarda a les classes de reforç i la veritat és que els hi he agafat molta estima. El passat diumenge va ser l'últim dia que venien a les classes ja que ara s'ha acabat el curs escolar al Nepal. Fins el 15 d'abril, ja no tornaran a l'escola per començar el nou curs. Així, que tocava dir-los adéu! Va ser un dia molt maco: jo els hi vaig donar algunes xocolates a ells i ells em varen fer un pastís sorpresa!!! No m'ho esperava gens i em va fer molta il·lusió!! Crec que l'espontaneïtat d'aquests nens i la seva alegria és una de les coses que més trobaré a faltar del Nepal. Jo només els hi vaig donar les gràcies i els hi vaig dir que lluitessin pel que volguessin ser: que siguin feliços i que si estudiaven forts, segur que podrien tenir una vida millor que la dels seus pares. Us adjunto la fotografia de família amb els nens i també amb els professors dels nens i nenes, els quals també trobaré molt a faltar! Comença una setmana de molts acomiadaments, setmana dura emocionalment....



I finalment, una petita semi sorpresa!! Aquest cap de setmana coincidint que a Catalunya era Pasqua i tothom tenia mones, amb la Maite varem decidir fer una mona per així també poder-ne tenir. Doncs varem comprar els ingredients per fer-la, ens varem posar a fer-la i quan la teníem al forn..... se'n va anar l'electricitat!!!! Fins i tot, la famosa electricitat del Nepal no va respectar ni la mona! En fi, ens ho varem passar molt bé preparant-la i havíeu d'haver vist les nostres cares quan se'n va anar l'electricitat. Tot un tip de riure! This is Nepal! Us adjunto unes fotos de la preparació de la Mona, tot i que no surti el resultat del pastís! Bona Pasqua a tothom!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada